Friday, October 1, 2010

Luahan terus dari hati..!



Kata orang melayu, air dicincang tak akan putus... Orang putih cakap, "blood is thicker than water"... Orang lain pulak, saya tak tau dowg ckp pe...erk.. Tp yg pasti, semestinya InsyaAllah, keluarga itu yg selama2nya.. Rindu dan sayang pada keluarga... Kadang2 saya harap mereka juga sedar, tanpa keluarga, siapalah kita... By mereka, maksud saya adik2 saya... Kerana kadang2 saya merasakan mereka masih belum sedar betapa pentingnya keluarga... Bergaduh untuk perkara2 kecil sangat tidak berbaloi... Saya selalu merasakan keluarga saya ialah keluarga bahagia... Tiada masalah besar sehingga sekarang... Mungkin ia bukan masalah besar, tapi saya sudah kurang merasakan kebahagiaan itu... Kalau dulu, semua rahsia kongsi bersama... Bedtime stories... Tengok tv pun bersama... Mungkiin itu cuma perkara biasa... Tapi untuk saya, itu adalah bahagia... Spending time with each other... Maybe thats why I cant stand to be far away from my family... I miss those days... Sekarang dah lain... Tanpa saya sedari, adik2 dah besar... Bkn lah dewasa sgt tapi ckup dewasa untuk merasakan kawan2 sebagai priority... Kakak pun dah kahwin dan berpindah... Bagi saya, keadaan yang dah berubah, bukan lah alasan untuk tidak merasa bahagia itu lagi... Tp indeed, it is one of the reason... Rumah itu semakin sunyi... Sudah tiada gelak tawa... Saya sangat rindukan keluarga saya... Tolong.. Kembalilah pada kita yang dulu... Mungkin ini bukan sesuatu yang besar selain saya yang memperbesarkannya... Mungkin saya yang tidak dapat nak adapt dengan keadaan yang memang akan berubah... Mungkin... Tapi saya sayang kelarga saya... Jika ia perubahan yang membawa kebaikan, tak mengapa... Saya akan terima... Tapi adakah perubahan yang sedang berlaku sekarang ini berbaloi? Perpisahan kita bukan dengan jarak... Tapi dengan hati...



p/s : Luahan yang straight forward ni... Saya harap yang membaca itu akan mengerti...

4 comments:

Widad Jannati said...

Salam

Malam Sabtu akan ke rumah makan malam...
ALhamdulillah...perpisahan ini ada baiknya...
Kurang bergado ngan adik2..hahahaha
Tapi bab ini...mungkin boleh dibincangkan di meja bulat nanti... ;p

BTW...ini proses kehidupan...
Suatu hari nanti, bila dh kahwin semua akan keluar dari rumah...
Jarang ada lelaki yang mahu tinggal bersama mertua...

You know...life is about choice...but one day,you'll find a path with a choice that you can't choose...living you with a path that you have to get through, eventhough you refused to. And that day, you'll know why do I do this. :)

Love you..

Heart said...

Love u too...
Bkn tiap2 ari mmg mkn kat umah ke??erk...hehe
Still, miss old days...

Widad Jannati said...

Woit....! Skang I msk sendiri ok... ;p

Bunga said...

saya sayang awak okey..
=D

Bewitched Pet