Wednesday, July 28, 2010

Pelangiku...

Ibarat pelangi itu...
Ada warna yang aku suka...
Ada yang tidakku gemari....
Bukankah itu yang mencantikkannya?

Bila ia muncul selepas hujan yang lebat....
Hatiku terasa girang...
Pelangi yang menceriakan....
Aku takut...
Jika hujan ribut itu terlalu kuat....
Aku akan kalah....
Tidak sempat melihat pelangi....

Kau tau?
Kau ibarat pelangi itu...
Yang tinggi di awanan...
Aku mencari biar tinggi mana sekali pun...
Dan kau tetap muncul selepas hujan itu...

Tuhan...
Aku bersyukur....
Kerana kau ciptakan pelangi...
Pelangi yang sentiasa menemaniku...

Tuhan...
Aku memohon....
Boleh Kau ciptakan pelangi itu untukku?
Untukku seorang saja...
Boleh Kau buat ia muncul sentiasa?
Aku tidak ingin ia hilang setelah siang...

Aku mohon padaMu....
Jadikan aku kuat...
Menempuh hujan dan ribut....
Supaya aku masih ada...
Untuk melihat pelangiku....

No comments:

Bewitched Pet